تداوم آلودگی هوا برای گروه های حساس

باغ من: برمبنای اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۳ آذر) هوای پایتخت برای دومین روز پیایی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است و پیش بینی می شود که این شرایط تداوم داشته باشد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، برمبنای نتایج حاصل از پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی بامداد امروز (۳ آذر) برقراری شرایط جوی نسبتاً پایدار و آرام و آسمان ابری با احتمال بارش پراکنده همراه با ازدیاد تردد خودرو ها سبب تجمع آلاینده ها در سطح شهر می شود و در بعضی مناطق کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

طی روز نیز افزایش ابر و احتمال ادامه بارش سبب افزایش ترافیک می شود و در نتیجه در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می ماند. با تداوم وضعیت جوی تا اواخر وقت امروز و کاهش ناپایداری جوی، در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق در سطح شهر تهران و برقراری شرایط نامطلوب دور از انتظار نیست.

این شرایط جوی تا بامداد فردا (۴ آذر) ادامه دارد و همزمان با آغاز تردد خودرو ها، غلظت ذرات معلق افزوده می شود و در بعضی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار می گیرد.

حاکمیت جو پایدار طی بعد ازظهر شرایط را برای تجمع آلاینده ها فراهم می آورد و طی شب در ساعات اوج ترافیک، افزایش غلظت آلاینده ها در بیشتر مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم خصوصاً برای گروه های حساس می شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ بامداد امروز با میانگین ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت و کیفیت هوای الان نیز با میانگین ۱۱۲ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: