امروز هوای تهران سالم می شود

باغ من: برمبنای اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در شرایط ناسالم برای همه افراد بود اما پیش بینی می شود که طی عصر امروز (۵ دی) هوای پایتخت به تدریج در شرایط سالم قرار گیرد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا با برقراری شرایط جوی پایدار و آرام طی بامداد امروز (۵ دی) به همراه افزایش تردد خودرو ها، شرایط برای تجمع آلاینده ها فراهم می شود و کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط ناسالم خصوصاً برای گروه های حساس قرار می گیرد.

بتدریج با افزایش نسبی سرعت باد و رشد ابر بر میزان ناپایداری جوی افزوده می شود و پراکندگی آلاینده ها بهبود کیفیت هوا را به دنبال دارد. طی امشب نیز با وجود افزایش حجم ترافیک وزش باد مؤثر و گاهی بارش پراکنده از تجمع ذرات معلق جلوگیری می کند و برقراری شرایط سالم در بیشتر نواحی پایتخت دور از انتظار نیست.

با کاهش تردد خودرو ها طی روز جمعه (۶ دی) و شرایط جوی مساعد همراه با احتمال بارش باران، غلظت آلاینده ها به نسبت کاهش می یابد و بدین سبب در بیشتر مناطق شرایط مطلوب کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وزش باد در بعد ازظهر فردا همراه با رشد ابر و گاهی بارش پراکنده، شرایط برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم و در ساعات پایانی جمعه باوجود افزایش حجم ترافیک، غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاهش می یابد و به دنبال آن شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش بینی می شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ بامداد امروز با شاخص میانگین ۱۵۸ در شرایط ناسالم برای همه قرار داشت و کیفیت هوای الان نیز با شاخص میانگین ۱۳۱ در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع:

برچسب ها:, , ,