دسته جات جدید ملخ وارد بوشهر می شود

به گزارش باغ من ایسنا/بوشهر معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: پیشبینی این است که دسته جات جدید ملخ وارد استان خواهد شد، از دهه اول فروردین ماه و بعد از خروج پوره ها، عملیات مبارزه در سطح گسترده تری آغاز خواهد شد.
خسرو عمرانی در گفتگو با ایسنا عنوان کرد: آخرین سطح مبارزه ما با ملخ ها در سطح شهرستان ها ۳ هزار و ۳۲۵ هکتار است و مبارزه هم همچنان ادامه دارد.
وی افزود: پیشبینی این است که دسته جات جدید ملخ وارد استان خواهد شد و همچنان ورود ملخ به استان خواهیم داشت، ازاین رو هم کانون های سال قبل و هم ورود ملخ های جدید را مدنظر قرار داده ایم.
این مسئول تصریح کرد: پیشبینی این است که از دهه اول فروردین ماه خروج پوره ها را خواهیم داشت و سپس عملیات مبارزه در سطح گسترده تری شروع خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار نمود: تا الان خسارتی به بخش کشاورزی وارد نشده و اقدامات انجام شده هم شامل تجهیز ناوگان سمپاشی، تأمین سم و عملیات مبارزه در عرصه های درگیر است.
عمرانی بیان نمود: خوشبختانه تجهیزات موردنیاز تا این لحظه تأمین شده است و مجموعه های استانداری، فرمانداری، دهیاری ها و شوراها با ما همراه بوده اند.
وی تصریح کرد: سفارش ما به همه مردم این است که به محض مشاهده دسته جات ملخ به نزدیک ترین مراکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند تا بتوانیم کانون ها را شناسایی کرده و عملیات مبارزه را انجام دهیم.
این مسئول تصریح کرد: بحران ملخ ها علاوه بر استان بوشهر، استانهای فارس، هرمزگان و خوزستان را هم تهدید می کند و مبارزات انجام شده در استان بوشهر سبب می شود که ملخ به سایز استان ها ورود نکند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، ملخ های مهاجر از حوزه خلیج فارس و از ورودی مناطق عسلویه تا گناوه وارد استان بوشهر شده اند و بخش عمده آن در استان مانده و بخشی هم در جنوب استان فارس ریزش داشته و آن نقاط را پوشش داده اند.

برچسب ها: