شهردار اصفهان مطرح کرد؛ آمادگی شهرداری اصفهان برای نصب پنل خورشیدی در2هزار منزل مسکونی

به گزارش باغ من، شهردار اصفهان از آمادگی شهرداری برای مشارکت در نصب پنل های خورشیدی بر روی بام ۲ هزار منزل مسکونی با مشارکت شهروندان اطلاع داد.

علی قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به سیاستگذاری شهرداری برای صرفه جویی در منابع انرژی، عنوان کرد: شهرداری اصفهان در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رتبه نخست صرفه جویی را در مصرف انرژی در کشور به دست آورد.
وی اضافه کرد: از جانب وزارت نیرو جایزه ۲۷۰ میلیون تومانی به حوزه خدمات شهری اعطا و بعنوان بستانکار در قبوض شهرداری درج شد. شهرداری هم از این جایزه برای پرداخت هزینه های انرژی استفاده می نماید.
شهردار اصفهان تصریح کرد: قرار است در یک برنامه ۱۰ ساله برق فضاهایی که در اختیار شهرداری قرار دارند از راه پنل های خورشیدی تأمین شود که البته مردم هم باید در این الگوی تولید انرژی پاک مشارکت داشته باشند.
قاسم زاده با اشاره به اینکه شهرداری نسبت به نصب ۲ هزار پنل خورشیدی بر روی بام منازل مسکونی با مشارکت شهروندان آمادگی دارد، خاطرنشان کرد: با عنایت به این که برق تولیدی حاصل از پنل های خورشیدی پیش خرید می شود، می تواند برای خانواده ها از نظر اقتصادی در کوتاه مدت یک منبع درآمد پایدار باشد.
وی از اعطای وام تشویقی به شهروندان برای خرید و نصب پنل های خورشیدی اطلاع داد و اظهار داشت: این افراد می توانند از محل درآمد فروش برق تولیدی، اقساط وام خویش را پرداخت کنند و پس از صفر شدن اقساط وام، درآمدی پایدار برای خانواده کسب می شود.

منبع: