عرصه های جنگلی پارک ملی گلستان طعمه حریق شد

گلستان مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از وقوع آتش سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان خبرداد و اظهار داشت: نیروهای مختلف از شب گذشته در کوشش برای مهار آتش سوزی هستند.
محمدرضا کنعانی در جمع خبرنگاران اظهار نمود: عصر روز شنبه وقوع آتش سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان گزارش شد و بلافاصله نیروها به منطقه اعزام شدند.
وی ضمن اشاره به وقوع حریق در سه نقطه، اضافه کرد: دو حریق به صورت محدودتر در مناطق پایین دست و یک حریق هم به شکل گسترده تر به عرض ۱۰۰ متر و طول ۳۰۰ متر، از کف دره به سمت یال اتفاق افتاده بود. آتش در دو نقطه پایین دست مهار گشت و در نقطه دیگر هم جلوی گسترش آتش سوزی گرفته شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان نمود: از نیمه شب با شدت گرفتن وزش باد در منطقه مجدداً حریق از کنترل خارج شد و بلافاصله فراخوان اعزام ۱۰ تیم واکنش سریع را از سطح شهرستان های استان انجام دادیم. تیم ها به شکل گروه های ۶ نفره سازماندهی و تجهیزات انفرادی و جیره ۴۸ ساعته در اختیار آنها قرار گرفت.
کنعانی با اشاره به اینکه شیب زیاد و صخره ای بودن منطقه، کار مهار حریق را با مشکل روبه رو کرده است، اظهار داشت: آتش سوزی از نوع کف سوز است و در مواردی درختان خشک را هم درگیر کرده است.
وی بیان نمود: هم اکنون ۱۰۰ نفر شامل نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و بسیج در عملیات اطفای حریق مشارکت دارند.
فراخوان اعزام ۲ بالگرد به محل آتش سوزی
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ضمن اشاره به فراخوان ۲ بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته بالگرد هلال احمر برای جابه جایی نیروها و تجهیزات و بالگرد هوافضای سپاه پاسداران برای آب پاشی به محل اعزام خواهند شد. بالگرد هلال احمر در استان حضور دارد و بالگرد هوافضا سپاه از تهران به استان در حال اعزام است.
کنعانی خاطرنشان کرد: ساعت ۷ امشب جلسه ستاد مدیریت شهرستان گالیکش برگزار و تصمیمات لازم در مورد اعزام نیروهای جدید به منطقه و پشتیبانی های موردنیاز گرفته خواهد شد.
وی تصریح کرد: تابحال گزارشی از خسارات آتش سوزی به حیات وحش پارک ملی گلستان گزارش نشده است.