فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اردبیل تاکید کرد؛ برخورد قانونی با خرید و فروش گونه های درحال انقراض در اردبیل

به گزارش باغ من فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: خرید و فروش گونه های گیاهی و جانوری درحال انقراض ممنوعست و برخورد قانونی با عاملان این اقدام انجام می شود.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، هاشم میرزا نژاد بامداد دوشنبه در نشست مأموران یگان حفاظت محیط زیست اردبیل اظهار نمود: حفاظت محیط زیست اردبیل با فروش حیوانات بدون مجوز برخورد می کند و این اقدامات در ایام منتهی به انتها سال تشدید خواهد شد.
وی با اشاره به این که خرید و فروش ماهی قرمز در آستانه عید نوروز به یک رسم در میان ایرانیان تبدیل گشته که باید این فرهنگ با هدف صیانت از محیط زیست و گونه های جانوری تغییر یابد، اشاره کرد: برخورد جدی با متخلفان زیست محیطی همچون فروش حیوانات بدون مجوز در آستانه سال نو در این استان در دستور کار است.
میرزا نژاد اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و احتمال افزایش خرید و فروش برخی گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض مانند سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی و لاک پشت از طرف برخی افراد فرصت طلب در سطح معابر، گشت های منظم انجام می شود.
وی بیان کرد: ۳۵۷ گونه مهره دار شامل ۲۵۷ گونه پرنده، ۴۶ گونه پستاندار، ۲۹ گونه خزنده و ۱۹ گونه ماهی و آبزی تا کنون در این استان شناسایی شده است که ۳۰ درصد از مجموع گونه های کشور را شامل می شود و از این میان ۱۷ گونه در معرض خطر انقراض قرار دارند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل در برخورد با متخلفان، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت و البته در این راستا استفاده از ظرفیت های مردمی، تنویر افکار عمومی بمنظور کاهش سطح تخلف ها از دیگر رویکرد های این یگان است.
میرزاپور از دوست داران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی، موارد را بوسیله شماره ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منبع: